NvK

#9 Johanna Wikberg

Kategori: Representationslaget

Namn: Elin Johanna Wikberg (Kallas även Jockel, Joshen, JW, lella,
Johananas.

Ålder: Fick se dagens ljus morgonen den 22 juli 1992, vilket innebär att jag är 20 soliga somrar!

Längd: Hela 1 760 000 mikrometer!

Position: Spiker (Gick dock passare ända tills jag kom till Norsjö)

Kort om: kommer ursprungligen från metropolen Glommersträsk. Gick gymnasiet i Arvidsjaur, naturvetenskapliga programmet. Blev efter gymnasiet västerbottning i och med flytten till Norsjövallen där jag numera bor med min vita vovve Vira. Jobbar på enda cafét i Norsjö; Café 56. Har fyra äldre syskon och en yngre bonusbrorsa och fyra syskonbarn. Som person är jag ganska "passionerad". Blir jag glad så finns det nästan ingen hejd, och blir jag upprörd är det kanske inte så kul att stå i min väg.. På både gott och ont! Men kan väl ändå säga att jag på äldre dagar till en viss del lärt mig hantera mitt temperament.

Synliga visdomständer: 4 st. Har alltså fått alla. Innebär det att jag är vuxen?!?!

Operationer: opererades som 6-åring för ett ljumskbråck. Fick glass och kex när jag vaknade upp efteråt. Lite plåster på såren för att inte kunna resa sig upp.

Idol: Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Behövs ingen motivering. Best.Damm.Girl.Ever.

Största adrenalinkicken i Volleyboll: svårt att säga. Ett singelblock är hyfsat "in your face". Men ett serveess är väldigt nice det med. Får adrenalinkickar av allting nästan under match.. Svårt att behålla lugnet ibland.

Dold talang: kan spela "knocking och heavens door" på gitarr. Och ja, det är en dold talang då jag är så omusikalisk som man kan vara. Annars så kan jag vicka på öronen.

Andra intressen än Volleyboll: Gillar sällskapsspel, alltså gamla hederliga brädspel, och då framförallt frågesporter. Tycker om att vara utomhus. alla årstider. Fiskar gärna, även om firrarna inte alltid vill göra mig sällskap. Uppskattar en trevlig bingokväll i Fromheden. Tycker även riktigt mycket om att sova, vilket kan tyckas vara lite lustigt när jag kan ha riktigt svårt att koppla av och göra ingenting ibland....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: