NvK

Video

Kategori: Video

Här får ni lite glädje från ett filmklipp! Filmat på en resturang i katrineholm vid namn Rhodos.

Fler ligger på lager & beredda att komma ut.! Akta er tjejer ;)

Ännu mera bilder från Katrineholm!

Kategori: Bilder

mer bilder från helgen

Resultat från helgens vänskapsturnering.

Kategori: Allmänt

Först vill jag bara säga att vi har haft huuuur kul som helst!

Match nr 1 spelades mot Elverket; 23-25, 21-25, 15-25. Vi gav de bra motstånd med lyckades inte riktigt knipa åt seten och med för många egna misstag, flera i rad, så förlorade vi till slut. En positiv sak var att vi vann alla "slitbollar"!

Match nr 2 var mot Sollentuna. Där vann vi första set om jag inte minns fel, men förlorade resterande tre.
Denna match tog vi oss i kragen och bättrade på servemottagningen och mestadels anfallet. Men i försvar var vi inte riktigt still på alla bollar och Sollentunas bästa två bästa spiker tog en massa poäng i deras anfall. Dock var det en rolig match att spela.

Sista matchen var mot hemmalaget Katrineholm. Nu hade vi verkligen skärp oss och vi spelade otroligt bra. Alla gratisbollar satt perfekt till passarna, vi slet i försvar, mottagningen var relativt stabil och vi varierade i anfall.
I 5e avgörande setet så var det nog oerfarnehet och lite orutin (undra om det heter så?) som gjorde att vi inte knöp ihop säcken och vann hela matchen. Men trots detta så var alla jätteduktiga. Vi kämpade och slet, var lugna och samspelta.

Under varje match så tog vi ett litet steg uppåt, bi blev hela tiden bättre och bättre.
Fortsätter vi såhär tjejer som kommer det blir huuuuur bra som helst!!

Här är några bilder från helgens spel:

/ Skrivet av en träningssugen Jossan

Se till att kommentera en massa nu ;)

Turnering i Katrineholm på gång.

Kategori: Allmänt

Imorgon, fredag 12e, tar vi tåget 19.42 från Bastuträsk för att bege oss söderut. Närmare bestämt till Katrineholm.
Där kommer en vänskapsturnering spelas mellan oss, Sollentuna, Elverket (Jossans moderklubb) och Katrineholm.
Det ska bli riktigt spännande och roligt!

Matcherna spelas i Duveholmshallen.
Såhär ser vårat spelschema ut:
Lör: 10.00 Norsjö - Sollentuna
        13.00 Norsjö - Elverket

Sön: 11.00 Norsjö - Katrineholm

Hemkomsten beräknas till ca 10.00 och då, snarast möjligast, kommer en uppdatering med bilder, resultat och förhoppningsvis några sköna kommentarer!

Finlandsäventyret

♦Vi har varit i Finland igen ♦

Resan var utmattande, rolig & finsk. Men även lite svensk också. För i Vasa, där vi spelade, pratar man både finska och svenska. Det hela började ialla fall torsdag förmiddag, då vi från Norsjöbusstation begav oss mot Finland med en minibuss, en saab och 10 glada tjejer + 2 HUNGRIGA ledare. Anders hade tydligen inte ätit någon frukost. Alla vi andra vet ju att frukost är den viktigaste måltiden på dagen. Så Olov köpte lite thaimat som de satt och smaskade på. Första stopp blev vid en mack utanför Piteå. Där gick alla på toa sen fortsatte vi mot Happaranda. På vägen dit hade vi en rolig musiktävling och lite andra klurigheter. Det var lag BIL mot lag BUSS.

Lag Bil bestod av:

Evelina Hedman
Isa Hjelte
Freja Morén

Trots att lag buss var några fler så var alla överens om att lagen var jämnstarka. Framme i Happarandra stannade vi på IKEA för att käka lite mat. Därefter slaggade vi på en soffa för att kora en vinnare i tävlingen. Lag BUSS vann överlägset. Efter den lite bistra stämningen från Lag Bil, bestämde vi oss för att börja rappa på mot Finland. När vi korsade gränsen mot vårt kära grannland började tröttheten sätta sig in i de allra flesta. Trots det höll alla (iallafall i bussen) uppe humöret och hela vägen till finland skrattades det och sjöng. Det var helt crazy inne i bussen ska ni veta. Efter en lång, lång bilresa på 11 timmar så var vi äntligen framme i Finland kring 23 tiden.

Hotellet vi checkade in på hette Omenna. Allt såg bra ut tills vi kom in i rummen. Vi hade delats in i grupper, fyra personer i varje. Till vår stora besvikelse såg vi att det fanns 1 dubbelsäng och 1 BÄDDSOFFA!! Om den nu får kallas bäddsoffa, för den var inte nog lång för vissa personer, "madrasserna" var hårda som sten och hela soffan var allmänt väldigt skabbig. Eftersom klockan var så pass sent in på kvällen kunde vi inte göra annat än att bita ihop och ha en tuff natt (iallafall de som nu hade otur att hamna på soffplatserna).

Morgonen därefter, och en "Det här duger INTE"-replik senare från Anders (han hade sovit på soffan), tog vi vårt pick och pack till ett annat hotell på andra sidan gatan. Det var samma hotell vi var på förra året och där fick vi äntligen varsin säng! Vi var ju lediga hela fredagen. Vad skulle vi då göra? Jo vi gick ner i källaren på hotellet och hittade oss ett ru där vi hade olika sammarbetsövningar där det gällde att kliva, klämma & känna på varandra. Det hela gick ut på att vi skulle lära känna varandra bättre helt enkelt. Fredag eftermiddag var det dags för vår första träningsmatch denna säsong. Motståndet stod hemmalaget Lujattaret för. På lördagen hade vi 4 matcher och söndagen 1 match. I forumet finns att läsa hur alla matcher gick.

Lördag och söndag morgon kunde vi gå ner till hotellets restaurang för en underbart ljuvlig frukostbuffé. Där fanns allt! Om det finns en frukost-himmel så var det DÄR vi hade hamnat.

På hemresan hade vi ytterligare en rolig tävling. Det handlade om Finland och det fanns allt från geografi- till musikfrågor. Denna gången var Lag Bil så pass revansch sugna att de tog hem alltihopa med ett jubel!

Helgens bästa;

√Yvonne kommer in på hotellrummet och sätter sig på sängen. Då upptäcker hon något och säger med darrig röst...
"Freja.....någon har bäddat sängen och varit i min väska och lagt ihop alla mina kläder!!!!!??"
Trots att hon sovit på hotell mååånga gånger har hon aldrig förstått eller varit med om "room service".

√Caroline och Josephine pratar om vem som var jordens första moder, tre bokstäver skulle passa in.
- Det måste ju vara Eva, sa jossan
"Men var inte det Maria?" säger caroline..

√Sara & Jossans dansuppträdande på hotellet var en megahit , (För er som inte vet så kan ni fråga dem vilken dans, så visar dom er.)

√Sofies lakritsstång "Superpepe" , den fina bruksanvisningen på baksidan slog oss alla med häpnad (finns en bild längre ner) Sofie som förövrigt ääälskar lakritslandet !

√Olovs avslöjande om hans favorit låt tyckte vi alla var riktigt kul. ( Som förövrigt är Hansons -mmbop)

√Lördagens middag fick ett dramatiskt slut. När alla ätit klart och drar ut sin stol för att lämna brickan, faller Yvonne pladask på golvet och alla utbrister i skratt. Stolens bakben hade vikts ihop när hon drog den bakåt. Då stolen lämnades till personalen visade det sig att Yvonne inte var den enda som råkat ut för detta.

Fyll nu på tjejer om vi missat nåt viktigt!
Alla andra - KOMMENTERA! :)

Skrivet av Caroline & Yvonne

KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!!!

Kategori: Allmänt

så här såg det ut mer exakt, och jag måste konstatera att stolpen gav inte efter överhuvudtaget!
jaa stolpen verkar inte må dåligt överhuvudataget, har funderat på att gräva ner yxan och försonas med den om den på ett enda villkor går med på att klä sig i vadderade overaller hädanefter!
/dim-Freja

Olyckan var framme igen

Kategori: Bilder

Olyckan var framme igen. Eller ska man kalla detta för olycka. Onsdagsträningen ledde ialla fall till att vår center spelare Freja Morén fördes till akuten i skellefteå för att sy 4-5 stygn. Anledningen var för att freja krockat med en stolpe. Det hela kan diskuteras. Men vill ni ha mer information bör ni nog kontakta hennes advokat. Vi kan dock konstatera att Freja är på fötter igen och verkar ha överlevt kraschen. Ingen mer skada skedd än tidigare befarande huvudet.

Funderingar från en kontorsstol

Kategori: Allmänt

I helgen var vi till Finland och spelade volleyboll. På vägen dit tävlade vi lag bilen mot lag bussen. Det var mycket roligt! Speciellt eftersom lag buss vann (jag åkte buss). Musikleken med intron var hur svår som helst, om jag hade varit ensam hade jag nog klarat två stycken. Men som tur var åke Rebecca buss och hon var som ett uppslagsverk! Även på hemvägen tävlade vi, den tävlingen vann bilen (helt otippat - ungefär som att Olov helt plötsligt skulle börja stava Olof itsället). Roligast var "Humpa"! För den som inte vet vad det är: fråga Anders.

Igår var det förhoppningsvis full fart på träningen. Vad vet jag? Jag var hemma sjuk. För att försöka se det positiva i det eländet så kan jag meddela att lagmedlemmar att jag nu är ett levande musikbibliotek.  Jag brukar vara sämst. i alla musiklekar. Men för att råda bot på detta så tillbringade jag min sjukdag på soffan framför tv:n där jag med jämna mellanrum försökte se på och lyssna till musik. Just det momentet gick jättebra att sedan memorera gick lite sämre.

Resten av finlandsäventyret hoppas jag någon annan rapporterar om.