NvK

I Stockholm!

Kategori: Allmänt

Just nu befinner sig laget i Stockholm. Det kunde minst sagt ha börjat bättre. När vi skulle hoppa in i taxin på busstationen igårkväll vid tjugo över tio upptäcker vi att det blivit ett missförstånd, och endast 8 personer har plats i taxin. Efter en snabb överläggning bestämde vi oss för att de som inte rymdes i taxin fick åka med Sara i min(Johannas) bil, buss a.k.a. Partybussen! Vi har väl tur att den finns till förfogande när det krisar..! Väl framme i Bastu så var tåget endast en halvtimme försenat. Där hann vi fira Jonna, som fyllde 17 igår. Malina hade bakat en mycket god chokladtårta med bananfyllning. Riktigt riktigt gott!!

Nu rullade just snabbtåget ut från Stockholms central och vi är i Katrineholm kring tvåtiden.

Fridens liljor
/ #9

Nu ska vi ner till Katrineholm och ge Fe!

Kategori: Allmänt

Ikväll strax efter elva rullar tåget från Bastuträsk söderut med ett gäng laddade tjejer. Vårt mål de senaste 4 veckorna väntar runt hörnet, U21 SM nere i Katrineholm och vi är riktigt laddade. Det är stora delar av vår allsvenska trupp som åker ner (två är tyvär inte tillräckligt unga) sedan har vi fått förstärkning av Jonna och Erika, riktigt kul! Vi hoppas att SJ bjuder på en bra resa ner och upp, och så siktar vi på att spela riktigt rolig volleyboll under helgen! Vi ser väl om det finns tid och möjlighet för oss att uppdera här under kvällarna om hur det gått under dagarna. Annars kan man nog se resultat på volleyboll.se..

Hörs och ses kära vänner!
/#9 a.k.a. Glommers

SPINNINGPASS!

Kategori: Allmänt

Onsdagskvällen till ära fick vi köra ett tufft spinningpass på Jump In :)

I början skulle 9 virriga volleybolltjejer + Patrik justera sina egna cyklar så de skulle passa var och en (vilket var det svåraste under kvällen, men men vi grejade de iaf).
Julia verkar uttråkad medans Sofia verkar helt galet taggad!!!!!
Johanna var less på att vänta på vi som inte förstod hur man skulle justera cykeln och var därför inte lika snabb som hon.
Men nu var jag (Malina) och jag Erika redo att sätta igång.
Så när cyklarna var redo att cyklas på och brudarna + Patrik var redo att cykla, så drog det GRYMT jobbiga spinningpasset igång.
Efter det äckliga spinningpasset blev det en härlig stretching och med äckligt så menar jag att på vissa av oss så fanns det inte mycket kvar av tröjan som var torrt.
Det var väldigt kvaft där inne i det lilla rummet som vi var 11 personer i + att det bara var vädringsluckan som kunde öppnas och inte fönstret, vilket resulterades till detta igenimmade fönstret.
Sofia är även taggad efter spinningpasset! Att man kan ha en sån energi efter ca. 45 minuters spinning kan man inte förstå... Men men what to do?
Det var minnsann ett tufft men ack så roligt pass, längtar redan tillbaks de hårda sadlarna det är ett som är säkert :D!! Åsså självklart ett stort tack till ledaren som stod ut med oss ett helt pass!  /#2

Både vinst och förlust

Kategori: Allmänt

Matchen mot Engelholm slutade med förlust, 0-2 och även matchen mot Sollentuna blev en förlust. Men det gick inte så länge innan vi hade kommit över det och smälte dagen som gått med lite pizza. Dagen efter skulle vi ha match 08.20 i samma hall så även söndagen blev en härligt tidig morgon och efter frukost och städning drog vi oss mot hallen. Matchen var mot Vallentuna som ännu inte hade vunnit en match och vi bestämde oss för att låta det fortsätta. Matchen slutade 2-0 till vi efter ett bra första set. 10.00 var det match igen mot Vindljunga. 25-23 till oss i första set, men andra set började dock inte så bra med många sprättade servar och svårt att komma till anfall. Men ett bestämt Norsjölag tog igen 0-10 och efter lite drama kunde vi ta hem matchen med 23-25. Efter lite bränsle i kroppen stod vi mot ett lag som jag tyvärr inte minns namnet på och vi slogs båda om nionde platsen. 1-1 i set och i avgörande kunde vi vinna med 15-12 (om jag inte nu minns fel). På resan fick vi ju även roliga smeknamn av våra coacher och här kommer var och ens: Ida- Turisten Julia-Lyckan Viktoria-Packvickan Hanna- Veronica Maggio Rebecka- Fisken Emilia-Bossen Moa-Sopmaggan Louise-Greta Garbo Frida-Lugnet Emmy- Kakan Även vi fick döpa våra coacher Liz- Kulan Linn- Pang Vi har då haft roligt iallafall :)

Då var dags igen!

Som tidigare skrivet har vi som är under 17 år dragit iväg mot Goa och glada Göteborg! Vi drog iväg torsdag med tåget från Bastu och vid halv 12 var vi framme. Efter en god lunch gick alla ut på en shoppingrunda på Nordstan och nog blev det lite pengar spenderade (bilder kommer sen).
Morgonen efter vid sju var alla någotlunda pigga och raska och vi gick mot sporthallen för att spela första matchen mot Orion. Vinst med 2-1, Tjoho!! ( 25-12 28-26 15-12)
Klockan 14.40 ca, spelar vi mot Engelholm. Så nu bär det av till hallen igen. Bloggar senare./U-17 laget

Kör hårt tjejer!

Kategori: Allmänt

I helgen befinner sig vårt U17-lag nere i Göteborg och spelar Flick-SM. Vi i klubben vill önska dem lycka till och hoppas ni får spela en massa rolig volleyboll! Kör hårt tjejer!

Äntligen!

Som ni kanske vet (eller inte) så har vi dispans på våran sporthall eftersom taket är för lågt. Detta ska nu åtgärdas och några detaljer till!!
Efter att taket har höjts så blir det en utbyggnad mot beachplanerna. Planerna kommer fortfarande vara utomhus men byggnaden blir liksom runtom så man slipper springa och jaga bollen jämt när man inte har stängt sin bagger.
I utbyggnaden kommer det bland annat att finnas privata läkare för er som har det extra jobbigt under de mest spännande bollarna och spa terapeut till alla NVKare för korrigering av förhårdnader, ömma axlar och påsar under ögonen.

Företaget som gjort detta möjligt heter I.N ya dreams och tror verkligen på denna satsning.

I.N ya dreams
Vi gör det omöjliga omöjligt.