NvK

U19 SM

Kategori: Allmänt

Nu är vi äntligen här!

Passar på att blogga lite när Carlssons matsalar (typ världens bästa vandrarhem) bjussar på internet. Äntligen här alltså, i Gislaved efter många om och men.
Vi började vår resa på busstationen i Norsjö, därifrån rullade allt på som det ska, i alla fall ett tag. Vi tog oss till Bastuträsk, från bastuträsk och till Stockholm, dock en aning försenade. I och med förseningen missade vi vårt tåg som vi skulle ta till Alvesta, tur var det då att det gick ett till tåg lite senare. I högtalarna på nattåget upprepade de tågnummret på det som vi skulle ta istället, inte bara en utan flera gånger.
När vi kom till Stockholm pekade Tomas och vi andra klev glatt på tåget som vi trodde skulle ta oss till Alvesta. Redan efter några minuter insåg vi att vi var fel ute, det gjorde även Tomas och Patrik som faktiskt löste situationen både snabbt och bra, med hjälp av sj. Redan i Södertälje fick vi kliva av, vänta några minuter för att sen sätta oss på rätt tåg. Skönt att kunna andas ut, käka frukost och veta att vi va påväg åt rätt håll. Väl i Alvesta hade vi missat det andra tåget som skulle ta oss vidare till Hestra, vilket resulterade i en oerhört chill taxiresa hela vägen fram till Carlssons matsalar.
Precis som förra gången vi var här möttes vi av en otroligt härlig miljö. Människorna är typ dem skönaste ever och man blir helt enkelt glad, varm i själen av att vara här! Maten är även den väldigt uppskattad och idag åt vi oss mätta och belåtna på nå kött (som jag inte kommer ihåg vad det var), potatis, sås, mumsigt salladsbord och jättegod efterrätt!
Nu känner vi oss, i stort sätt som hemma och har slappat hela eftermiddagen. Ikväll vankas träning för att känna på hallen inför helgens bravader. Vi är laddade som få och har skitbra förutsättningar för att få en underbart rolig helg här i Gislaved. Bra boende, god mat och massor med volleyboll!
Hoppas ni där hemma håller alla tummar och tår, i helgen ger vi gärnet!