NvK

SM-kval i Storuman

Kategori: Allmänt

I söndags var det u19 och u21 SM-kval i Storuman. Men det var bara vi och Storuman som var med så vi gick som till "final" direkt. Mycket händigt må ja säga! Så vi gatt alltså bara spela två matcher, och mot samma lag dessutom. Ungefär iallafall. Vi som for iväg var det allsvenska laget -Felicia och Petra som tyvärr var för gamla. Men + Jonna Nilsson och Erika Lindberg från div2. Och Tomas då förstås, och även vår chaufför dagen till ära Hans Larsson! :)
.
.
I första matchen som var u19, fick dock Johanna inte vara med. Utan hon fick vara ass coach istället. Eftersom att hon var för gammal. De äldsta spelarna som får spela u19 är de som är födda 1994, så hon fick vackert vänta till u21 matchen. Iallafall så vann vi första matchen med 2-0 i set. Siffrorna minns jag inte helt hundra men kanske typ 25-13 och 25-14 eller nått där i kring.. :)
.
.
I den andra matchen vann vi också med 2-0 i set men vi tappade fler bollar. Iallafall i första set. Siffrorna blev väl typ 25-19 och 25-14. Ni får gärna rätta mig ni som vet för jag har absolut ingen aning! Så eftersom att det kan vara fel får ni ta setsiffrrna med en nypa salt...typ..
Kameran var med förstås, så här har ni några fina bilder. Ursäkta på förhand för den alldeles otroliga urdåliga kvallan på bilderna. Ljuser i sporthallar är som inte det optimala för att ta kort i. Iallfll inte med min kamera. Men aja, he dug! :)
Johanna är taggad!!
Malina njuter av att det äntEligen är dags för match igen..
Jag gillar att alla står ungefärt likadant. Lite halvcoolt tycker jag!
Emelie som var lagapten för u19 tackar för matchen. Vi andra också förstås men ja, ni förstår vad jag menar.
Storumans lag
Glada tjejer efter den första vinsten för dagen! Erika är också glad, även om hon inte syns på bilden!
Ett sätt att roa sig på..
När julia tog fram si päronrisifrutti var vi alla lika skeptiska. Men ska inte döma folk(risifruttis) från utsidan, för innerst inne kan dom vara goda! Och det gav den här risifruttin oss ett bevis på!
Nu kommer det att komma bilder på servande folk. Inte det lättaste uppdraget när kameran inte är riktigt lika snabb sm jag men några halvbra kort blev de ju iallafall! :)
Förutom på Pallan.. Tog typ tre krt när hon servade och alla såg typ precis likadana ut! Hon var helt enkelt för snabb för mig!
Efter matcherna drg vi på Sibylla och käkade middag
Det ska alltid vara med en sån här bild när man ät någerst me sugrör. Det bara är så!
Jaasi. Inlägget börjar lida mot sitt slut men jag måste bara få berätta vad vi gjrde i bilen på väg hem! Jag och Julia utmanade Johanna i ett på spåret-spel som hn hade med sig. Som väntat förlorade vi ju förstås men hör på det här! Bara med två poäng. Det kommer jag att leva på läänge vettu Johanna! ;)
*
*
Och om jag nu ska aslutt dehär på ett snyggt sätt måste jag ju annonsera om matchenvi har ihelgen! På lördag kl. 14.00 spelar vi åtetigen mot Jomala på hemmaplan. Och det är den sista matchen för i år. Eller iallafall för den här säsongen. Så jag hoppas att vi ses!
Oj justja. Borde kanske även påminna er alla som har köpt lotter från säsongslotteriet att dragningen av det görs innan matchen så på matchen presenteras alla vinnarna! (tror jag iallafall... :))
*
Iallafall, vi ses i hallen på lördag! // G-son

Kommentarer


Kommentera inlägget här: