NvK

Starka bilder när Herrarna gick i golv.

Kategori: Allmänt

(känsliga tittare varnas)
I måndags var det dags... tigersprång stod på schemat, inget som vi visste innan träningen även om det verkade så på antalet deltagare.
 
För mig (Jesper) har det nästan alltid känts långt till golvet. Vägen dit brukar gå fort men vägen därifrån brukar ta längre tid.  
 
Det var ingen skillnad nu, men jag tänkte försöka ändra på det hela så båda vägarna åtminstone skulle kännas lite smidiga... det gick sådär. 

Ett tigersprång senare hade jag blod över hela tröjan och det fanns tydlga spår på planen där hakan hade landat.. 
 
Men trots allt blod och ett hål i hakan blev jag aldrig orolig när vi hade ett bra läkarteam på plats. 
 
Erik McDreamy Lindberg och Aron McSteamy Johansson precis som klippt och skurna ur serien Grey's Anatomy var snabbt på plats. 
 
 
Tillsammans med en tejprulle och lite plåster kunde hålet i hakan förvandlas till ett hakskydd som skulle fungera i vilken bandymatch som helst. 
 
 
 
Men nu blev det inga fler tigersprång för mig den träningen men med ett brännmärke på varje knä, ett hål i hakan och ett blåmärke på armbågen har jag lärt mig hur man inte ska göra. 
 
/Jesper
 
 
 



 

Kommentarer

  • Coach säger:

    HAHA!! :) Kan ju inte bli så mycket värre iaf. ;)
    Men bra jobbat. :)

    2012-12-07 | 23:39:32

Kommentera inlägget här: