NvK

bättre sent än aldrig, visst?

Kategori: Allmänt

pga brist av tid och internet så har jag inte hunnit lägga upp all fina bilder från jomala-tierp resan. men dom kommer nu, bättre sent än aldrig!
.
allt började med full fart, som vanligt i laget.
kameran gick att ställa in på ett läge som hette skönhetsbilder. det funkade inte!
under tiden på färjan hade jag(sofia) och rebecca andersson slagit vad. om jag skulle klara av att vara tyst under hela resan på färjan påväg till åland skulle hon bjuda mig på mat. skulle jag inte klara det skulle jag bjuda henne på mat. det hela gick bra till en början, men sedan började vi (eller dom andra då) att prata om taxfreen. då sa rebecca: nä, nu far vi till taxfreen. åsså ställde dom se upp, och då fick jag panik för jag satt fortfarande och åt, så jag sa: ja me! alla vände sig om och kollade på mig, jag fattade först inte varför sen kom jag på att jag hade ju råkat prata. o då hade det bara gått 47 minuter av resan. så här skrattade jag så mycket så att jag grät efter den förlorade vadslagningen.
louise är en stolt 17-åring!
och hedvig är stolt reserverad, av vem är ju den stora frågan?
en av helgens stora diskussioner var hur man uttalade godisen mentos, mentås, eller mentåss. julia argumenterade så att det heter mentås, för det är bara ett s. en då kom rebecca g in i diskussionen och sa: ,em vadå, även om man bara stava häst me ett s, så säg man ju ändå som att de va två, alltså hässt. efter ett tag konstaterade iallafall johanna att man säger mentåss, och jag konstaterade att man säger hässt. då var det löst!
möjligtvis är det så att vi kommer att starta en ny flik här på bloggen. "petra undrar!" och den inleds här med frågan: är detta anna palms lillasyster? de var en tuff nöt för petra att knäcka, och jag vet ännu inte om hon har kommit fram till något vettigt svar. det får ni veta senare, i "petra undrar!"..
emelie var helnöjd med det fina rummet vi fick på gästis ihelgen. gästis i detta fall är ett vandrarhem i tierp, inte ett ålderdomshem i norsjö!
kan ni tänka er doften i den stackars lilla garderoben? svar nej, ni kan nog inte ens föreställa er hur svinigt äckligt volleybollknäskydd faktiskt luktar. och själklart vissa mer än andra. ( ta åt er ni som känner er träffade.. reb g? )
så här ledsen var jag över att måsta vara tyst på färjan..
malina och rebecca däremot tyckte att det var jättekul!
johanna var helnöjd efter att ha slått rekordet i quadra pop (?) på emelies mobil. dock senare den kvällen spöade emelie johannas rekord med flera tusen. tyvärr johanna!
petra och vi andra i den ena av minibussarna som skulle köra oss till hallen i åland var jätteledsna där ett tag. bilen började nämligen att koka! så vi fick invänta en annan liten taxi/buss som skulle köra dit oss istället.
jag tror inte att petra skulle ha sett lika glad ut om hon visste vad som väntade på henne på hennes vänstra sida..
i inväntan på den andr minibussen så råkade jag ut för en liten olycka, jag halkade och slog benet under kanten på bilen. och lovisas kommentar till detta var: shit, gick det bra, ska jag hjälpa dig upp? medans petras var: nej, hjälp hon int upp! vi måst ta kort!!
speeden gick tillslut ner på noll, dags att vila litegrann.
sedan fick vi i oss lite mat (och en hel del annat) och därmed mer energi!
pizzasalladen på restaurangen "brorsans" fick 5/5 i betyg av oss i laget. enda nackdelen va att bitarna (?) var så långa..
tomas blev jättemätt efter hans pizza
petra köpte kakor till hemfärden, precis som många andra. enda skillnaden var att hon köpte mjölk till sina kakor!
världens stlrsta paprikor såg vi förra helgen, den i mitten är en egentligen normalstor, då förstår ni hur stora dom verkligen var.
petars fina kaffe efter någon hokuspokusblanding..
louise var helgens finsmakare, just i detta ögonblick försöker hon att komma vad som smakar såå gudomligt.
tummen upp för kakor!
nu känner jag att jag  måste få berätta att vadslagningen mellan jag och rebecca a inte var slut där. jag ville ha revansch, så på vägen tillbaka från åland (alltså på färjan) körde vi kvitt eller dubbelt. denna gång gick det bättre, även om jag fick lite problem när jag skulle beställa mat. tur som en tokig kom malina till undsättning, förstod vad jag ville ha och beställade åt mig. stort tack för det!! och den här gången så klarade jag det, till allas glädje och förvåning!
.
på flygplatsen när vi skulle checka in handbagage osv, så tog sig alla så fint genom kontrollen.. eller var det så att rebecca a hade en sax som var en centimeter för lång för att få åka med? ja, det får ni fråga henne om.
på flygplatsen såg vi även Jan-e från pistvakt och Pekka Heino. coolt!
.
och inte att förglömma så låste ju faktiskt våra coacher ut sig ur hotellrummet på fredagen. precis när dörren slog igen så kom de på vad de hade gjort. och det var att ta rekord i kortast tid att hinna låsa ut sig i ett hotellrum.  två och en halv minut, max tre. så kort tid tog det. så stort grattis till det hörrni!
/Sofia g

Kommentarer

  • Tomas B säger:

    Saknar kortet på Arons första Lidlbesök.....

    2011-02-28 | 23:01:42
  • Louise säger:

    johanna som fotade de tomas! :)

    2011-03-01 | 19:34:19
  • Johanna säger:

    Nää.. jag tror att det kortet finns på sofias kamera.. Jag trodde faktiskt också att jag tog det.. Men finns icket på min telefon.. :P

    2011-03-02 | 19:40:53
  • Ann säger:

    Verkar sjukt viktigt det där med Lidl??

    2011-03-03 | 11:42:39
  • Emelie säger:

    De där med Lidl var något speciellt, jag lämnade så även en liten dekoration utanför till allas glädje ;)

    2011-03-04 | 19:42:49
  • Aron säger:

    Kortet från Lidl är på sofias kamera. Men jag har fått en förstoring av det som jag satt upp här hemma så det är lugnt. ;)

    2011-03-06 | 22:10:33
  • Tomas B säger:

    Men vi vill ha det här på bloggen ju!

    2011-03-06 | 22:57:32
  • sofia säger:

    men herrugud tomas, nu få du få du väl ändå ta o sansa dig. jag spara ju den finaste bilden till sist! vänta o se..

    2011-03-08 | 01:19:01

Kommentera inlägget här: