NvK

Nattsmashen 2/1 2010

Kategori: Allmänt

Vilken härlig dag/kväll/natt!!

Dagen började med samling 9.30 för de flesta av oss i arr.gruppen. (Inte jag dock för jag kom lite senare på grund av en härlig tågresa som uppladdning) Mat skulle handlas till cafeterian, linjer skulle tejpas, nät skulle sättas upp, sekretariat skulle styras upp och och en massa andra förberedelser fanns på agendan. Det hela flöt i alla fall på riktigt bra och vi var i god tid redo för turneringen!

12.00 var det matchstart och alla lag var där, taggade till tusen!

Dagen rullade på med bra matcher och härlig spelglädje. Det roligaste inslaget i årets turnering måste nog vara volley2000-turneringen! Barnen som spelade visade en sån jä**ar anamma och glädje och jag tror att det smittade av sig till alla som befann sig i sporthallen. Så jäkla kul att se!!! :-)

När alla gruppspelsmatcher, kvartsfinaler och semifinaler var avklarade var det alltså dags för finalerna.

I ungdomsklassen möttes 6 muskeltörerna och Solbacka där 6 muskeltörerna gick segrande ur striden med  2 - 0 ( 15 - 10 )( 15 - 12 ). Grattis Grattis!!

I amatörklassen möttes Holmen och Zard och där vann Holmen med 2-0. Stort grattis till dem också!

I motionsklassen möttes beach trooper (Soffans lag) och boom boom (mitt lag) och tyvärr så blev det beach trooper som vann den matchen med 2 - 0 ( 15 - 14 )( 15 - 10 ) Skit! (jaaaa.. jag tycker inte om att förlora!) Grattis till dem i alla fall! Det var riktigt rolig match!!! :-)

Hur som helst så var det sjuuuuuukt kul att spela och det känns alltid tråkigt när det är över!!! (oavsett resultat)

* Jag måste även berätta om en händelse som inträffade vid 23-tiden.. Det kom ett samtal till någon i sporthallen från familjen Huitfeldt (Marfa) som meddelade att deras minibuss lagt av typ 4,5 mil från Norsjö. Vilket innebar att 7 personer var fast i skogen någonstans mellan Risliden och Åmsele. Typ 15 grader kallt, snö och en trasig bil känns ju inte som den bästa avslutningen efter en nattsmash. Så vitt jag vet så gick det ändå ganska bra tillslut. Spelarna hämtades upp av de umebor som fortfarande var i Norsjö (dock några timmar senare) och bilen hämtades av en bärgningsbil. Slutet gott allting gott!

Tack för en skitrolig nattsmash och en eloge till alla som jobbade superbra med hela turneringen!!! 

...är det nu man ska börja längta som en galning till NORSJÖ BEACH 2010...ja, jag tror det..:-)...

// Kapten   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: